Mexico! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Judy Oskam - WaarBenJij.nu Mexico! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Judy Oskam - WaarBenJij.nu

Mexico!

Door: Judy

Blijf op de hoogte en volg Judy

25 April 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Hallo! Daar zit je dan, aan de andere kant van de wereld. Net een heel verslag getypt op je telefoon, drukt op verzenden en... Daar ging je internetverbinding! Heel verslag weg, heb er nu dus de pest in, vergeef me als het een wat kort verslag is met typfouten.

Prima vlucht gehad, zat naast een Duitse vrouw die ook gaat reizen. Erg gezellig gehad dus. Eenmaal aangekomen in Playa del Carmen al gauw mijn hotel gevonden. Ik denk dat het de beste slaapplek is die ik in de komende maanden ga krijgen: zwembad, wifi(al valt die dus soms nog uit grr), ruime kamer, groot bed, mooie douche, keukentje met magnetron, tv, airco, schoonmaakservice.. Kan er maar beter niet aan wennen. P.d.C. Is een leuke stad, niet al te groot. Beetje vergelijkbaar met Blanes. Ik kan binnen 5 minuten naar het strand en binnen 5 minuten naar school lopen, supermarkt is ook altijd in de buurt.

Het strand is echt prachtig: wit zand en helder blauw water. Het witte zand is alleen wel wat anders dan ik gewend ben, echt bizar plakkerig. Als je op het strand ligt, vormt zich een laagje zand op je. In het water moet je zelfs nog je best doen om het eraf te vegen. Daarom zit ik vandaag dus maar even aan het zwembad, al dat zand. Ja zo zwaar is mijn leven hier: omdat ik het zand even zat ben moet ik aan het zwembad liggen. Het is trouwens ook zoooo warm hier he, poepoe. Al jaloers?

Eerste lesjes Spaans heb ik al gehad (nee ik schrijf niet even iets in het Spaas). Klasje bestaat uit 5 meiden waarvan 3 uit Zwitserland. Zwitsers vormen de grootste groep bij ons op school. Erg aardig zijn ze, maar dat Duits is werkelijk onverstaanbaar. Gelukkig spreken de meesten vrij goed Engels.

Met een paar meiden van school gaan we als het lukt vanmiddag een weekje Cuba boeken! Twee van hen kunnen autorijden, dus we huren daar een auto en dan kunnen we het eiland verkennen. Heel erg leuk, hoop dat het boeken lukt!

Straks gaan we met een groepje van school lekker cocktails drinken. Je hebt hier een barstreet die vooral in het weekend afgeladen is met toeristen. Veel Amerikaanse toeristen hier, die moeiteloos het stereotype beeld in stand houden. Gisteren heb ik een prachtige foto kunnen maken van een te dikke Amerikaan met zijn broek halverwege zijn reet, diie vervolgens nog compleet schaamteloos bukt ook. Thanks man, really wanted to see that.

Zo is het wel mooi denk ik. Laat snel weer wat horen!
Judy

  • 25 April 2013 - 14:25

    Micky:

    Hey Judy,
    Fijn dat je een goeie en gezellige vlucht hebt gehad. Dat is vaak als je alleen reist, dan heb je eerder contact met overige reizigers.
    Cuba lijkt me helemaal top! Mijn Piet zal jaloers op je zijn; er rijden daar nog veel "oude" auto's; maar Piet zal ze daar niet zien want hij wil niet zolang in een vliegtuig zitten....
    Aan
    Staande maandag vertrekt Vygho.... We zullen hem en jullie wel errug missen; jullie staan hier al zo veel jaren.... Zal wel een traantje vloeien, maar vlugs mij krijgt hij het daar goed.

    Nou, ik ga weer een paar paarden binnen zetten, en andere weer buiten... Ti's hier ook lekker weer maar niet zoals bij jou!!,

    Nog heel veel plezier daar!!

    Gr. Mick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Judy

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 10697

Voorgaande reizen:

21 April 2013 - 29 December 2013

Midden- en Zuid-Amerika!

Landen bezocht: