Hanging out with the lads: slointe! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Judy Oskam - WaarBenJij.nu Hanging out with the lads: slointe! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Judy Oskam - WaarBenJij.nu

Hanging out with the lads: slointe!

Blijf op de hoogte en volg Judy

24 Juni 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo daar!
Wat een heerlijke tijd heb ik er al op zitten zeg. Hele leuke dagen gehad in Mexico City met mijn tante Gerda en op mijn laatste avondje daar zelfs nog uit geweest met een bij elkaar geraapt groepje waarvan ik een deel al eerder ontmoet had. Toen terug gevlogen naar Cancun en dezelfde dag gelijk door naar Playa. Zo leuk om m'n schoolvrienden weer te zien! Opnieuw laatste avond in Playa gevierd en op naar Tulum. Kom je in je hostel aan, staat daar degene met wie ik in het vliegtuig heb gezeten! Lekker middagje naar het strand geweest, nog mooier dan in Playa. In het hostel in Tulum superleuke groep Ieren ontmoet. Allemaal net afgestuurdeerde artsen, die voor ze zo aan het werk moeten met een stuk of 50 zijn gaan reizen. In Tulum zat een deel van de groep, zo'n 15 man. Werd gelijk zo ongeveer geadopteerd door ze en nog beter: ook zij wilden naar Caye Caulker (Belize). Ik had nog bijna de bus gemist, maar gelukkig hielden ze m voor me tegen ;)

Belize! Nieuw land, nieuwe stempel! Gelijk naar Caye Caulker gegaan, wat een heerlijk eiland is dat zeg. Superklein, dus na 1 dag kun je al niet meer van noord naar zuid lopen zonder een bekende tegen te komen onderweg. Een aantal jaar geleden heeft de orkaan die ook Haiti heeft verwoest het eiland in tweeen gesplitst. Op het tweede stuk (zwemafstand) zijn bossen en daasachtige vliegen, dus maar heel gauw weer het water in gerend. Twee geweldige dagen gehad bij de splitsing met de hele Ierse groep en nog anderen uit mijn hostel. Zijn daar maar 2 barretjes dus echt gezellige tijd gehad. Ieren zijn wel de leukste bevolkingsgroep tot nu toe, zo open en echt lachen. Helaas begon de regen en storm daarna, dus ben ik met 2 Britse meiden uit mijn hostel naar Guatemala gevlucht. Prachtige ruines van Tikal bezocht en door naar Semuc Champey. Nou dat hostel is echt paradijselijk: ligt midden tussen de bergen, de douche kijkt uit over de vallei, nouja eigenlijk alles kijkt uit over de vallei maar zo'n douche spant toch wel de kroon, goede sfeer, leuke mensen, lekker eten, en 's middags zelfs zon! In de avond live bandje.. Echt een plek waar je jezelf weg moet sleuren. Tour gemaakt door grotten met indoor watervallen en dat alles zwemmend met een kaarsje in je hand. Erg illegaal in Europa, maar hier allemaal geen probleem. Met deze meiden kan ik waarschijnlijk helemaal door tot aan Utila (Honduras, waar ik mijn PADI wil halen) dus zou echt top zijn.
Allemaal nog jaloers?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Judy

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 10679

Voorgaande reizen:

21 April 2013 - 29 December 2013

Midden- en Zuid-Amerika!

Landen bezocht: